SMILAB HİZMET SÖZLEŞMESİ
İşbu Hizmet Sözleşmesi HEKİM tarafından SMILAB şeffaf plak sipariş formunun çevrimiçi olarak doldurulduğu tarihte, formda ismi yer alan HEKİM ile İstiklal mah. Kavaklıdere cad. Mengiroğlu İş Hanı No:2 İç Kapı No:5 Ümraniye/İstanbul adresinde bulunan SMILAB Dijital Diş Laboratuvarı Anonim Şirketi (SMILAB) arasında çevrimiçi olarak imzalanmıştır. HEKİM’in SMILAB’e sipariş veriyor olması bu sözleşmeyi imzaladığı anlamına gelmektedir.
Burada öngörülen karşılıklı anlaşma ve mutabakatlar dikkate alınarak, taraflar aşağıdaki hususları kesin olarak kabul etmektedir.
1. TERİMLER
HEKİM: Şeffaf plak tedavisi uygulaması yapan diş hekimini ifade eder.
SMILAB: Şeffaf plak tedavisinin teknisyen tarafından planlanmasını, plana göre hazırlanmış şeffaf plakların üretilmesini, hastalara mobil uygulama sunulmasını üstlenen firmayı ifade eder.
HASTA: Hekim tarafından şeffaf plak tedavisi sunulan gerçek kişileri ifade eder.
PAYDAŞ: SMILAB’in birlikte çalıştığı iş ortaklarını, planlama hizmeti sunan şirketleri, laboratuvarları veya SMILAB’le anlaşmalı hareket eden diğer üçüncü parti hizmet sağlayıcılarını ifade eder.
HASTA DATASI: Hekim’in şeffaf plak tedavisi için SMILAB’e veya paydaşlarına iletmiş olduğu tüm hasta bilgilerini ifade eder.
MOBİL UYGULAMA: SMILAB’in hastaların tedavi süresince kullanabileceği iOS ve Android tabanlı uygulamayı ifade eder.
PLATFORM: SMILAB’in HEKİM’in kullanımına açmış olduğu çevrimiçi web siteleri ve diğer yazılımları ifade eder.
2. HİZMET
2.1. SMILAB, şeffaf plak tedavisi için kullanılan planlama yazılımını, planlama yapan teknisyeni, hazırlanan tedavi planına göre üretilen şeffaf plakları, hasta takip uygulamasını, online hekim platformunu sağlar. İşbu sözleşme kapsamında HEKİM SMILAB’den bu çerçevede taleplerde bulunabilir.
2.2. SMILAB, hafta içi mesai saatleri olan 9:30 – 18:30 arasında hizmet vermektedir.
2.3. HEKİM, SMILAB tarafından sağlanan hizmeti sadece kendisinin bizzat uyguladığı tedavi için kullanabilir. Tekrardan satma, alt hizmet sağlayıcısı edinme gibi yöntemlerle başka bir gerçek veya tüzel kişiye tedaviyi devredemez.
2.4. SMILAB, önden haber vererek veya vermeyerek sistemlerinde güncelleme yapabilir. Bu durum hizmet sürelerinin uzamasına sebep olabilir. HEKİM bu durumu bilerek SMILAB’den hizmet alır.
2.5. SMILAB’in tanıtımlarında, web sitesinde veya farklı çevrimiçi ya da çevrimdışı kanallarda beyan etmiş olduğu hizmet süreleri tahminidir ve yasal olarak bir bağlayıcılık teşkil etmemektedir. SMILAB, HEKİM’e bildirerek veya bildirmeyerek bu sürelerde değişiklik yapma hakkını saklı tutar.
2.6. SMILAB şeffaf plak tedavisi sunulmasında yazılım, donanım, tıbbi cihaz temin eden bir altyapı sağlayıcısıdır. Tedavinin gerçekleştirilip gerçekleştirilmemesi, düzenli hasta kontrollerinin yapılması ve hastanın tedavi sorumluluğu HEKİM’e aittir.
2.7. HEKİM tedavi kapsamında SMILAB’in işbirliği yaptığı başka hekimlerden veya tedavi planlaması yapan teknisyenlerden danışmanlık ve planlama desteği alabilir. HEKİM’in SMILAB’den veya paydaşlarından aldığı destek sadece danışmanlık kapsamında olup hasta ile ilgili verilecek nihai karar HEKİM’e aittir.
2.8. HEKİM, cloud.smilab.com.tr arayüzünden tedavi planını onayladıktan sonra otomatik olarak sipariş oluşturulur ve onaylanan planlamaya göre şeffaf plaklar üretilir. HEKİM onayla butonuna bastıktan sonra üretimin otomatik başlayacağını bilir, bu adım itibariyle fatura hazırlanır. Yanlış planlamaya onay verilmesi, yanlış ölçü iletilmesi, hastanın vazgeçmesi gibi durumlarda ücret iadesi yapılmaz. Özel üretim yapılacağı için ücret alınır.
2.9. SMILAB, HEKİM’in onayladığı tedavi planına göre şeffaf plakları hazırlar. İş akışı olarak tek seferde HEKİM’e 25 çift plağa kadar olan seriyi üreterek teslim etmektedir. HEKİM’in tedavi planı onayına göre hazırlanacak olan şeffaf plakları parçalı veya hepsini aynı anda iletme hakkı SMILAB’e aittir.
2.10. SMILAB’e çevrimiçi veya çevrimdışı kanallardan başvuran hastaları, SMILAB anlaşmalı olduğu HEKİM’e yönlendirebilir. SMILAB’in yönlendirmiş olduğu hastanın tedavi sorumluluğu yönlendirmiş olduğu HEKİM’e aittir.
2.11. SMILAB şeffaf plak tedavisi ile düzelebilecek vakalar için planlama ve tedavi süresince kullanılabilecek tıbbi veya tıbbi olmayan cihazları HEKİM’e temin etmektedir. SMILAB, HEKİM tarafından şeffaf plak tedavisi talep edilen hastaları kendi bünyesinde çalışan veya dışarıdan danışmanlıkla hizmet alımı gerçekleştirdiği başka uzmanlarla değerlendirmektedir. SMILAB şeffaf plak tedavisi için uygun olmadığı görüşüne vardığı hastaları reddetme hakkını saklı tutar.
2.12. Hastaların pekiştirme tedavisi olmadıkları için bozulan dişlerinin sorumluluğu SMILAB’e ait değildir. Pekiştirme tedavisi konusunda bilgilendirme yapılması HEKİM’in sorumluluğundadır.
2.13. Şeffaf plaklar her hasta için özel olarak tasarlanır. Başka kişilerin şeffaf plakları kullanmasından kaynaklanabilecek problemler SMILAB’in sorumluluğu altında değildir.
2.14. SMILAB, HEKİM’e bildirerek veya bildirmeyerek şeffaf plak tedavisi hizmeti sunumunda kullandığı altyapılarda, teknik cihazlarda, tıbbi envanterde, alt yüklenicilerde ve bunlarla sınırlı olmamak üzere hizmet sunumuyla ilgili diğer bileşenlerde değişiklik yapma hakkını saklı tutar.
2.15. SMILAB veya PAYDAŞLAR tarafından sağlanan tedavi planı öngörülere dayalıdır ve fakat bağlayıcı değildir. Hastanın plak kullanımından, hastanın biyolojik yapısından, ölçülerdeki hatalardan veya bunlarla sınırlı olmaksızın başka nedenlerle oluşabilecek durumlardan ötürü planlanan tedavi ile gerçekleşen tedavi farklılık gösterebilir. SMILAB, HEKİM’in kullanmış olduğu hizmet paketinin içerisinde tanımlanan kontrol taramaları sayısı kadar HEKİM’e tedavi planında revizyon hakkı tanır. Kullandığı hizmet paketi kapsamında tanımlanan kontrol taraması hakkını bitiren HEKİM’lerden ek ücret talep edilir.
2.16. SMILAB ve paydaşları, (a) şeffaf plak hizmetinin uçtan uca sunumunun veya herhangi bir parçasının tedarikinin sürekli olarak kesintisiz olacağını veya başka herhangi bir donanım, yazılım, sistem veya veri ile birlikte çalışacağını; (b) HEKİM’in bütün ihtiyaçlarına cevap vereceğini; (c) tamamen hatasız olacağını veya tüm hata veya kusurların düzeltileceğini garanti etmemektedir. SMILAB iş yapış şeklinden veya paydaşlarından kaynaklanan sınırlamalara, gecikmelere ve diğer sorunlara tabidir. HEKİM tüm şeffaf plak tedarik sürecinin mükemmel ilerlemesini SMILAB’den zorunluluk olarak bekleyemez.
3. HİZMET PAKETLERİ
3.1. HAFİF: 1-10 adım, dijital takip, 1 kontrol taraması, 1 set retainer plak, 1 yıl hizmet süresi, KDV hariç 9.300TL
3.2. ORTA: 11-20 adım, dijital takip, 2 kontrol taraması, 1 set retainer plak, 2 yıl hizmet süresi KDV hariç 15.600TL
3.3. İLERİ: 21-30 adım, dijital takip, 3 kontrol taraması, 1 set retainer plak, 3 yıl hizmet süresi KDV hariç 18.700TL
3.4. SINIRSIZ: 31+ adım, dijital takip, sınırsız kontrol taraması, 1 set retainer plak, 5 yıl hizmet süresi KDV hariç 22.500TL
3.5. Vaka analiz ücreti 500TL+KDV’dir. Vaka analiz ücreti tedavi planının hazırlanıp sonrasında iptal olduğu durumda HEKİM’den tahsil edilir. Tedavi planı onaylanan vakalarda vaka analiz ücreti ayrıca talep edilmez. KDV tutarı %20’dir.
3.6. Her adım standart plak kullanma süresi olan 10 günü ifade eder.
3.7. Dijital takip, hastanın kullanmış olduğu mobil aplikasyon üzerinden tedavi gidişatını takip etmesi anlamına gelmektedir. HEKİM, hastanın mobil aplikasyon üzerinde gördüğü bilgileri kendi masaüstü platformundan takip edebilir.
3.8. Kontrol taraması tedavi boyunca veya tedavi bitiminde hastanın ek planlamaya ihtiyaç duyduğu durumlarda yapılır.
3.9. Retainer plak, hastanın tedavi bitiminde pekiştirme tedavisine başladığı durumlarda kullanılan koruyucu plaklardır.
3.10. Hizmet süreleri HEKİM’in SMILAB’den ilgili paketi kullanmış hasta için talepte bulunma süresidir. Her paket için belirlenmiş süreler dışında HEKİM, SMILAB’den talepte bulunamaz.
3.11. Aylık düzenli vaka gönderimi olması durumunda HEKİM’e liste fiyatları üzerinden tekrar bir indirim yapılacaktır. Bu indirim tutarları SMILAB temsilcisi tarafından yazılı olarak HEKİM’le paylaşılır.
3.12. Tek çeneli tedavilerde belirtilen paket fiyatları üzerinden %20 indirim uygulanır.
3.13. KDV tutarı tıbbi cihazlar için %10’dur.
3.14. Hizmet paketlerinin süresi, içeriği, fiyatı SMILAB tarafından aksi belirtilmedikçe imzalanan tarihten sonraki 3 ay için geçerlidir. SMILAB gerek gördüğü durumlarda hizmet paketi içeriklerinde, süresinde, fiyatında önceden haber vererek veya vermeyerek değişiklik yapma hakkını saklı tutar.
4. ÖDEME
4.1. HEKİM, işbu şeffaf plak planlama ve üretim hizmeti kapsamında ortaya çıkan ücreti tedavi planına onay verdikten sonra üç iş günü içerisinde ödemeyi taahhüt eder. Aksi takdirde SMILAB şeffaf plakları üretmeme veya teslim etmeme hakkını saklı tutar.
4.2. HEKİM’ler veya HEKİM’in ödeme yapmakla görevlendirdiği kişiler SMILAB Dijital Diş Laboratuvarı Anonim Şirketi’nin resmi banka hesaplarına ödeme yapmalıdır. Başka hesaplara veya başka kanallardan ulaştırılacak paraların sorumluluğu SMILAB’e ait değildir, başka hesaplara yapılmış ödemeler geçersiz sayılacaktır.
4.3. HEKİM’e işbu sözleşmede bahsi geçen fiyatlar üzerinden ekstra indirim yapılabilir. İndirim oranları HEKİM’e yazılı olarak iletilir ve HEKİM sadece yazılı olarak iletilen indirim oranlarını esas almalıdır.
4.4. Şeffaf plaklar kişiye özel üretilmiş tıbbi cihazlardır. Bu nedenle sipariş gerçekleştikten sonra iade edilemez.
4.5. SMILAB tarafından üretilip teslim edilen plakların tam ve eksiksiz bir şekilde korunması sorumluluğu hastaya aittir. Kaybolan plaklar yerine ücreti karşılığında yeni plaklar üretilir.
4.6. SMILAB sanal pos hizmetini üçüncü parti bir sağlayıcıdan almaktadır. Üçünçü parti sağlayıcının ödeme süreçleriyle ilgili SMILAB’e sunduğu koşullar HEKİM için de geçerlidir. Bu koşullar paranın bloke süresini, alınacak komisyon miktarını ve ödeme süreciyle alakalı diğer tüm konuları kapsar. HEKİM, SMILAB’in sunduğu sanal pos hizmetini kullanmak isterse üçüncü parti hizmet sağlayıcısının şartlarını kabul etmiş sayılır.
4.7. SMILAB’in hizmet sağlamasından kaynaklanan veya bunlarla bağlantılı olarak ortaya çıkabilecek herhangi bir sorumluluk, SMILAB’in sunmuş olduğu hizmetlerin maddi değerine karşılık gelen tutarla sınırlı olacaktır. Sorumluluk hiçbir durumda faturalanan tutarı aşmayacaktır.
4.8. HEKİM işbu sözleşme kapsamında almış olduğu hizmetlerin ücretini ödemez veya sözleşme hükümlerine aykırı davranışlarda bulunursa SMILAB sunduğu hizmeti askıya alma veya iptal etme hakkına sahiptir.
5. VERİ İŞLEME VE SAHİPLİĞİ
5.1. Hekim hastasından dataları KVKK yönetmeliklerine uygun olarak topladığını ve bu çerçevede SMILAB ile paylaştığını taahhüt eder.
5.2. SMILAB hizmetlerini sunarken yurt içinde ve yurt dışında farklı diş protez laboratuvarlarıyla, yazılım şirketleriyle, tıbbi cihaz sağlayıcılarıyla veya diğer hizmet sağlayıcılarla birlikte çalışabilir. SMILAB iş yapış şekli nedeniyle HEKİM tarafından sağlanan dataların farklı paydaşlarıyla paylaşmaktadır. HEKİM, SMILAB’den hizmet alarak gönderdiği tüm dataların farklı SMILAB paydaşlarıyla paylaşılmasını kabul eder.
5.3. HEKİM, SMILAB’e iletmiş olduğu hasta datalarının veya diğer tüm dataların doğruluğundan, kalitesinden, bütünlüğünden, yasallığından, güvenilirliğinden ve uygunluğundan sorumludur. HEKİM, hasta verilerini SMILAB’le veya PAYDAŞLAR’ıyla paylaşmak için gerekli tüm hakları, izinleri ve onayları aldığını beyan ve taahhüt eder.
5.4. SMILAB mobil uygulama veya başka yazılımlarla hasta ile HEKİM arasında bağlantı kurmayı amaçlamaktadır. Sunulan mobil uygulamadaki hasta verileri teknik aksaklıklara müdahale edilebilmesi ve sistemin geliştirilebilmesi için SMILAB’in kendi bünyesinde çalışan kişiler veya teknik destek hizmeti aldığı üçüncü parti paydaşlarıyla paylaşılabilir.
5.5. SMILAB hizmetlerini kullanarak HEKİM, dijital platformda veya çevrimdışı kanallarda yaptığı işlemlerin kayıt altına alındığını bilir. SMILAB bu bilgileri hukuki süreçlerin oluşması, hizmetlerin geliştirilmesi, hataların giderilmesi ve bunlarla sınırlı kalmaksızın diğer alanlarda kullanma hakkını saklı tutar.
6. YETKİNLİK
6.1. HEKİM, Türkiye Cumhuriyeti Devleti Sağlık Bakanlığı tarafından diş hekimliği uygulamaları yapabileceğine dair gerekli eğitimleri ve sertifikaları aldığını beyan eder.
7. FESİH, GÜNCELLEME ve DEVİR
7.1. SMILAB herhangi bir zamanda işbu sözleşme kapsamındaki haklarının veya yükümlülüklerinin tamamını veya herhangi bir kısmını başka bir gerçek veya tüzel kişiye atayabilir veya devredebilir.
7.2. SMILAB, işbu sözleşme kapsamında belirtilen maddeleri değiştirmiş veya maddelere eklemeler yapmış olabilir. Değişiklikler geriye dönük olarak geçerli olmayacaktır ancak HEKİM’in, SMILAB’den hizmet almaya devam etmesi durumunda yeni sözleşme geçerli olacaktır.
7.3. SMILAB, işbu sözleşme kapsamındaki maddelerde veya SMILAB’in hizmet sunma şeklinde değişiklik yaptığı zaman HEKİM’e bu değişiklikler HEKİM’in SMILAB platformunda kayıtlı olan e-posta adresi üzerinden iletilir. E-postanın iletilmesi ile HEKİM bilgilendirilmiş olur ve yeni hükümler yürürlüğe girer.
7.4. SMILAB veya HEKİM işbu sözleşmeyi karşılıklı ve birbirlerinden bağımsız olarak feshetme yetkisine sahiptir. Taraflardan herhangi biri, önerilen fesih tarihinden en geç otuz (30) gün önce diğer tarafa yazılı olarak bildirimde bulunarak bu Sözleşmeyi feshedebilir. Sözleşmenin feshedilmesi tarafların işbu sözleşme süresince birbirlerine verdikleri teminatların da feshedileceği anlamına gelmez. Sözleşmenin feshedilmesi fesih tarihinden sonrası için SMILAB’in veya HEKİM’in birbirine karşı şeffaf plak tedavisi yükümlülüğü olmadığı anlamına gelir. Devam etmekte olan tedavilerde işbu sözleşmede geçerli olan maddeler yürürlüktedir.
7.5. Sözleşmenin feshedilmesiyle birlikte SMILAB, HEKİM’e veya HEKİM’in hastalarına ait sisteminde bulunan tüm dataları silme hakkına sahiptir.
7.6. İşbu sözleşme kapsamında ortaya çıkacak anlaşmazlıklarda görevli mahkeme İstanbul mahkemeleridir.
7.7. HEKİM’in iletişim kanalı formda belirtmiş olduğu e-posta adresi, SMILAB’in iletişim kanalı ise [email protected] e-posta adresidir.